Kövess a Facebookon!

Toszkána és hétköznapok

Írások egy magyar család toszkánai életéről, mindennapjairól, saját képekkel illusztrálva. Nem realtime, a fáziskésés kb. három év, a papíron írt napló szerkesztett, kiegészített változata. e-mail:toszkanaeshetkoznapok@gmail.com

KEZDETEK

Címkék

Újabb állásinterjú, ezúttal San Sanoban

2011.11.14. 17:51 - Toszkána és hétköznapok

Címkék: munka olasz szálloda állásinterjú takarítás szobalány San Sano Hotel ciprussor szobaszervíz Toszkána Toscana Siena

A sütiért kapott pénz persze jól jött, hogy tanszereket vegyünk belőle, mert hiába hoztunk egy csomó mindent még Pestről, itt teljesen különbözőeket használnak. Mégis egyre ritkultak az alkalmak, amikor rá bírtam venni magamat, hogy bemenjek Sienába. Eleinte kétnaponként mentem, aztán már csak kétszer egy héten, és a közbejövő ünnep is jó ürügy volt, hogy elblicceljem. Aztán egy hétfőn elfogytak az ürügyek, és miután a gyerekeket feltettem a buszra, magamra maradtam a dilemmával: hogyan tovább?

San Sano felé az erdőből kiérve előtűnnek a szőlők

 

11.20-kor csengett a vonalas telefon, és engem kerestek. Egy női hang volt, hogy olvasta az önéletrajzomat, és hogy mikor tudnék leghamarabb elmenni hozzájuk a San Sano Hotelba, hogy találkozzunk. Megbeszéltük, hogy mivel épp otthon vagyok – arra pedig halványan emlékeztem, hogy San Sano valamelyik közeli település -, csak össze kell készülődnöm, és dél körül akár ott is tudok lenni. Gyorsan átöltöztem, megnéztem a térképen, hogy pontosan hová is kell mennem, és indultam.

Colléból 10 perc a szálloda

 

San Sanohoz erdőn átvezető ciprussorral szegélyezett kanyargós út visz föl, majd félúttól a dombokon hullámzó szőlősorok veszik át az erdő helyét. Az első épületek egyike a szálloda, letettem az autót, és besétáltam a kerten át a recepcióhoz, hogy megkeressem a Susanna nevű hölgyet, ahogy megbeszéltük.

Egy harmincas, világosbarna hajú hölgy mutatkozott be Susannaként, előhívta a csinos, ötvenes tulajdonosnőt, Luciát is, és együtt mondták el, hogy délelőtti takarításhoz, és szobaszervízhez, illetve estére a vacsorához lenne szükségük segítségre. Kérdezgettek, hogy mivel foglalkoztam ezelőtt, és hogy mennyi ideje vagyok Olaszországban, milyen nyelveket beszélek még. Elmeséltem nekik nagy vonalakban a sütizést Sienában, meg persze a pesti életemből azt, ami számukra érdekes lehet. Beszélgettünk a munkarendről, hogy milyen időbeosztást tudnék vállalni. Javasoltak másnapra egy próbát, így mindketten pontosabban megvizsgálhatjuk, hogy akarunk, tudunk-e együtt dolgozni.

A hotel belülről

 

 

Susanna ekkor elszaladt valahová, előjött viszont egy idősebb úr, aki a tulaj férjének tűnt. Bemutatkozott, hogy Mauriziónak hívják, és ő is kérdezgetett. Amikor a sütizéshez értünk, felkiáltott: „Ezek szerint minden magyar ilyen jó sütiket tud?! Susanna is magyar, és ő is nagyon finomakat készít.” Döbbenten néztem: „Susanna magyar?!” Ő közben újra előjött, hogy körbevezessen a szállodában, és a beszélgetés végét hallotta is. Ahogy távolodni kezdtünk, rögtön mondta magyarul, hogy nem akart a tulajdonosok előtt magyarul beszélni, mert akkor ők nem értettek volna egy szót sem. Helyeseltem, hiszen érthető volt, hogy azt is fel kellett mérniük, hogy mennyire lehet velem olasz nyelven szót érteni.

  Folytatás

A bejegyzés trackback címe:

https://toszkanaeshetkoznapok.blog.hu/api/trackback/id/tr493382565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása