Kövess a Facebookon!

Toszkána és hétköznapok

Írások egy magyar család toszkánai életéről, mindennapjairól, saját képekkel illusztrálva. Nem realtime, a fáziskésés kb. három év, a papíron írt napló szerkesztett, kiegészített változata. e-mail:toszkanaeshetkoznapok@gmail.com

KEZDETEK

Címkék

Beiratkozás a fölső tagozatra

2012.04.07. 09:03 - Toszkána és hétköznapok

Címkék: olasz iskola iskolarendszer alsó tagozat űrlap koordinátor iskolaigazgató Colle di Val d'Elsa felső tagozat

A nagyok beíratása miatt is Colle di Val d'Elsába kellett újra mennünk, mert a kicsik beíratásakor a felsősök (scuola media) iskolaközpontja választások miatt zárva volt.

Colle di Val d'Elsa, óváros

 

Az olasz iskolarendszerről már írtam néhányszor, hogy az alsó öt évig tart, és úgy hívják, hogy scuola elementare. Utána jön 3 év felső tagozat (scuola media), majd 5 év gimnázium , vagy valami afféle (superiore). A magyar felső tagozatnak megfelelő scuola media a mi körzetünkben teljesen elkülönül az alsó tagozattól, más az igazgatónő, máshol kell beíratkozni. A Colle Val d'Elsában lévő központhoz tartozik az összes collei iskolán kívül a casole d'elsai és a radicondolibeli iskola felső tagozata, ami évfolyamonként 13 osztályt jelent összesen, így a Radicondoliba járó gyerekek az „M” jelű osztályba járnak, például a másodikosok osztályát úgy hívják: „2/M”.

PICT4375.JPG

Colle di Val d'Elsa, átjáró az óváros két része között

Az elején nagyon gördülékenyen ment a beiratkozás, az egyik titkárnő különböző űrlapokat töltetett ki velünk, majd megkért, hogy jöjjünk vissza másnap fél tízre, hogy találkozhassunk azzal a tanárnővel, aki koordinálja a külföldről jött új gyerekeket.

Másnap újra elautókáztunk a 27 km-re lévő iskolaközpontba, és vártuk a koordinátor tanárnőt, aki hamarosan meg is érkezett. Bementünk együtt egy irodába, ahol kérdezgetett bennünket, hogy ki hány éves, mennyi iskolaévet végzett el, és hogy hogyan írassa meg velük a különböző tárgyakból a felmérő tesztet, hogy majd az alapján besorolja őket osztályokba. Az egész procedúra az elmondása alapján nagyon bonyolultnak kezdett tűnni, különösen azok után, hogy előző évben a beiratkozáskor az osztályba sorolás a négy gyereknek összesen legföljebb másfél percig tartott. Ekkor elkövettem azt a hibát, hogy őszintén feltártam előtte, hogy olyan nagy tétje nincs számunkra az osztályba sorolásnak, mivel mi az itteni eredményeket sehol nem fogjuk használni, nekünk inkább az segítene, ha minél többet tudnának a gyerekeink együtt lenni a többi gyerekkel, hogy a nyelvet gyakorolhassák, hiszen ezért vagyunk itt. Ekkor villant egyet a tanárnő szeme, és ettől a ponttól érezhető volt, hogy nem tetszik neki velünk kapcsolatban valami. De ezt nem mondta ki, hanem csak lendületesen elkezdett írni egy lapot, amire felírta, hogy a teszt megírásának dátuma, majd odafirkantott egy három héttel később következő időpontot.

Ezen a ponton a nagy gyerekeink iskoláztatása simán elcsúszhatott volna, mert a koordinátor hölgy elmagyarázta már, hogy a teszt megírása után ő az értékelést szinte akármeddig elhúzhatná, ha úgy látja jónak, akár az iskolaév végéig is. Jó nagy koppanás lett volna.

Az, hogy nem koppanás volt, kizárólag a Mindenható kegyelmének köszönhető, ugyanis még írta a koordinátor tanárnő a lapot, amikor belépett az iskola igazgatónője a szobába, bemutatkozott, és kedvesen érdeklődött, hogy hallott rólunk, tényleg magyarok vagyunk, és ide fogunk akkor járni pár hónapot? Mondtuk, hogy igen, nagyon szeretnénk. Elmesélte, hogy voltak Magyarországon, Szegeden egy iskolai csoporttal nemrég, egy ottani gimnázium meghívására, és olaszul tanuló diákokkal barátkoztak. Elemezni kezdte, hogy mennyire fontos a diákoknak megtanítani, hogy értékeljék a kultúrák különbözőségét. Ez magas labda volt nekem, nem hagyhattam ki, úgyhogy rögtön rávágtam, hogy látja, mi is pont ezért vagyunk itt, mert nekünk fontos, hogy a gyerekeink egy másik kultúrába is beleszagolhassanak.

Érezhető volt a légkör változása a javunkra, ennek látható jele volt, hogy az igazgatónővel folytatott beszélgetésem közben a koordinátor hölgy által írt papíron a távoli dátum át lett firkálva először egyszer, majd amikor az igazgatónő sürgetőleg rákérdezett, hogy akkor gondolja húsvét után a tanárnő gyorsan besorol minket osztályokba, akkor még egyszer.

Nagyon bátorító érzés volt, hogy szövetségesre találtunk, nem is akárki személyében.

Folytatás

A bejegyzés trackback címe:

https://toszkanaeshetkoznapok.blog.hu/api/trackback/id/tr174362988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.